Povídání s dětmi bez trapných okamžiků. Sexuální výchova zábavně a citlivě – DNES SLEVA 40 %

Recenze: Sexy dorty

archiv revue
Josef Maršálek je cukrář. A to ne ledajaký. Zkušenosti sbíral po celém světě, pracoval v prestižních podnicích a stal se porotcem oblíbené televizní show. Dorty jsou nejen jeho řemeslem, ale především celoživotní láskou a vášní.

Josef Maršálek (1982) je bez přehánění legendou české cukrařiny. Po mnoha letech strávených v cizině, kde piloval řemeslo a učil se postupy a technologie tamních jídel, se vrátil do České republiky. Usídlil se v Praze, kde se věnuje zejména pečení sladkostí. V současné době je již celebritou a jedním z nejvyhlášenějších odborníků ve svém oboru. Maršálek má na svém kontě dvě knihy o pečení, aktuální Sexy dorty z nakladatelství XYZ jsou jeho třetí knihou.

Kniha je výjimečná v tom, že Maršálek dostal od svého nakladatele volnou ruku v tom, jak knihu pojme. A tak nijak netroškařil a pořádně se rozšoupl. Jeho dorty připomínají umělecká díla a jejich fotografie si klidně můžete nechat zarámovat a pověsit na zeď. Nešetřil surovinami, zkombinoval nekombinovatelné a díky tomu vytvořil něco, co si budete chtít okamžitě vložit do úst. Sexy dorty jsou kuchařka, ale zároveň je to kniha, kterou ocení i ti, kteří v životě nic neupekli a kuchyně se bojí jako čert kříže. Ti se spokojí s listováním a obdivováním výtvorů, které působí jako z pohádky.

Kuchařka nemá žádný pevný řád. Maršálek pro dorty vymyslel bohémské názvy a jednotlivé recepty seřadil nahodile. Těšte se na přehlídku barev, chutí a vůní. Některé dorty dýchají orientem, jiné jsou téměř až futuristické a díky jiným se vrátíte do dětství. Pokud nejste úplní začátečníci, uděláte si jasnou představu, které dorty jsou obtížné na výrobu a které naopak zvládne každý. Inu, přiznejme si ale, že ne každý je dokáže načančat jako Josef Maršálek. Skoro bych řekla, že umělecká stránka a zdobení ho baví ještě víc než míchání těsta a přidávání ingrediencí.

Autor se nijak netají obdivem k opulentním a kýčovitým dortům a jeho postoj k vám je všechno jiné, jen ne direktivní. Nepoučuje, neobtěžuje mírami a váhami, ale přátelsky vám radí, na co si dát pozor. Je znát, že je to chlap, protože vám poradí i to, co by žena – cukrářka nejspíš považovala za banalitu. Všechny dorty jsou vyrobené z prvotřídních surovin a náplně je v nich tolik, že raději nepočítám, na kolik dorty vyjdou. Myslím, že vyšší pořizovací cena surovin je jedinou nevýhodou těchto dortů. Některé jsou opravdu bombastické a staly by se ozdobou každé slavnostní tabule.

Maršálek šel svou vlastní cestou a všechny jeho dorty jsou originální a možná až šokující. Překvapí vás, co všechno se dá zkombinovat a co všechno se dá vytvořit. I ten nejobyčejnější (ačkoliv to není přesný výraz) dort je umělecký výtvor, který si budete chtít upéct. Josef Maršálek se nespokojí s dobrým, on chce pouze to nejlepší. Jeho dorty uspokojí vaše mlsné jazýčky a kniha „Sexy dorty“ ve vás vzbudí touhu vytáhnout z poličky mouku a pustit se do pečení. Že se vám nepovede to, co Maršálkovi? Na tom ale přece nezáleží. Užijete si a přesně o to jde.

Autor: Veronika Černucká

Nenechte si uniknout zajímavé články!
Informace o nových článcích, soutěžích, knihách a akcích Vám rádi pošleme e-mailem.